نکاتی برای کاهش درد پا ناشی از سرما

نکاتی برای کاهش درد پا ناشی از سرما
کاهش درد پا ناشی از سرما
بیشتر افرادی که از درد مفاصل رنج می برند سرد شدن هوا و فصل زمستان آغاز تشدید بیماری آنها را در پی دارد.راه حل هایی وجود دارد که می توان تا حدودی از شدت این درد کاسته و هوای سرد را با درد کمتری سپری کنند.

چرا درد پا ناشی از سرما اتفاق می افتد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا درد پا در زمستان و هوای سرد بدتر می شود؟ درد پا فراموش نشدنی است و به دلایل مختلف در زمستان و هوای سرد بسیار رایج است. صرف نظر از اینکه پا در روز یا شب درد می کند، ممکن است تحمل درد آن دشوار باشد که روزتان را بگذرانید. بنابراین، بیایید چند دلیل برای اینکه چرا درد پا در زمستان بیشتر اتفاق می افتد و برخی از نکات برای غلبه بر درد پا در زمستان را مرور کنیم.

دلیلی که سبب درد پا در زمستان می شود

در روز های سرد سال درد پا به دلیل شرایط آب و هوایی روز های سرد و رطوبت پا درد میکند. حتی در تابستان هم اگر کفش مناسب پوشیده نشود باعث درد مفاصل خواهد شد.

پوسیدگی فاسیایت - در آب و هوای سرد می تواند درد را بیشتر کند. بدن شما ممکن است در بیرون لرز شود، اما ممکن است در داخل مفاصل، عضلات و استخوان ها ایجاد شود. به همین علت، که دمای سردتر می تواند بافت ها را در مفاصل شما مانند زانوها و باسن هایتان کوچک کند، که این می تواند باعث فشار به عصب و ایجاد درد مفاصل شود. در نتیجه، آب و هوای سرد به افزایش پا درد قوس، درد پاشنه و فاسیات کفیر کمک می کند.

درد مفاصل در هوای سرد

درد پا ناشی از آب و هوای سرد زمستان آزار دهنده است. زمستان یک فصل درد برای افراد مبتلا به آرتریت است. گرچه ارتباط بین درد مفصل و سرما در تحقیقات هنوز مشخص نشده است، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که علائم این بیماری با افت دما همراه است. با خنك كردن هوا، عضلات، رباط ها و مفاصل تنگ تر مي شوند. یکی از دلایل اینکه سرد باعث درد مفاصل می شود، تاریخ التهاب مفاصل، آرتریت یا روماتیسم در فرد است. سرما باعث انقباض عروق می شود و قطر عروق را کاهش می دهد. در چنین مواردی، مفاصل تحریک شده و دردناک می شوند.

چرا در هوای سرد درد مفاصل بیشتر می شود؟

به گفته کارشناسان، با هوای سرد و بارانی، تقاضای بیماران برای کمخونی درد افزایش می یابد. یکی از دلایل این واکنش لنگر مفصل به تغییرات دما است (این لاینر با مایع پر شده و مفاصل در آن قرار گرفته و غضروف را سالم نگه می دارد.) جالب است که توجه داشته باشید که بیشتر بیماران تحت عمل جراحی زانو جایگزین هنوز هم در فصل سرما از درد شانه یا زانو شکایت می کند.

کمپرس گرم برای کاهش درد مفاصل مفید است

کمپرس گرم برای مفاصل سرد مناسب هستند، اما مراقب باشید که باعث سوختگی نشود. کارشناسان توصیه می کنند حداکثر 10 تا 20 دقیقه فشرده سازی داغ یا سرد را در بخشی از بدن که باید مورد استفاده قرار گیرد اعمال می شود. اکثر بیماران مبتلا به آسیب عصبی در دست یا پا از دیابت رنج می برند، این افراد نباید هر بار بیش از 10 تا 20 دقیقه از گرما یا یخ استفاده کنند. هر 3 تا 5 دقیقه، واکنش های پوستی کنترل می شود.
 
استفاده از ژل ها و پماد های پوستی
پماد ها و ژل های OTC برای تسکین درد آرتریت و مفصل مناسب است.

ورزش برای تسکین درد مفاصل

در هوای سرد، بسیاری از ما ترجیح می دهند راه رفتن در خانه را ترجیح دهند. اما راه رفتن یا انجام دادن مفیدتر است. از آنجا که کاهش فعالیت، حرکت و درد ماه را کاهش می دهد. بسیاری از افرادی که در فصل سرد کمتر فعالیت دارند، اضافه وزن دارند. همه ما می دانیم که حتی اضافه کردن وزن کمی می تواند زانو را تحت تاثیر قرار دهد و درد آن را افزایش دهد. لباس های گرم را در فضای باز برای گرم نگه داشتن بدن خود نگه دارید و عضلات و غضروف خود را گرم نگه دارید.
تمرین این فصل را با تردمیل و دو دوره ادامه دهید. شنا در استخر آب گرم نیز مفید برای کاهش درد مشترک است.

تمرینات کششی برای کاهش درد مفاصل

با افزایش سن، مفاصل تهاجمی تر می شوند، بنابراین بهتر است 60 ساله را بکشید.

از مصرف خودسرانه دارو ها خوداری کنید

مواد مخدر مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن بیشتر در زمستان مصرف می شوند. اگرچه ممکن است این داروها تجویز نشوند، بهتر است که پزشک را در طول دوره دارو مصرف کنید. به خصوص اگر شما مشکلات کلیوی یا زخم معده دارید یا اگر از نوشیدنی های خون استفاده می کنید.

از بیماری های خاص مراقب باشید

افراد مبتلا به یک مشکل عروقی، مانند پدیده رینویید (سندرم سرد و دست پا) که به تنهایی ظاهر می شوند یا علائم بیماری مانند لوپوس را نشان می دهند، علائم سرماخوردگی هستند. با تنگ شدن رگ های خونی، انگشتان و پاها بی حس می شوند و پوست آبی یا قرمز است. این افراد نه تنها از درد مفصلی رنج می برند بلکه از مشکلات عروقی نیز رنج می برند. بنابراین، علاوه بر نگه داشتن داخل بدن گرم، دستان و پاهای خود را گرم نگه دارید.

منبع : بخش سلامت زرقلم /س/ف.ف
0