5 راهکار ترک عادات نامناسب برای داشتن ذهن قوی

5 راهکار ترک عادات نامناسب برای داشتن ذهن قوی
برای داشتن ذهن قوی و متمرکز دور این 5 عادت را خط بکشید
داشتن ذهن قوی یکی از مهم ترین اصول رسیدن به موفقیت می باشد و کسانی که می خواهند قدرت ذهنی و هوش خود را افزایش دهند باید عادات نامناسبی که دارند را ترک کنند.

برای داشتن ذهن قوی 5 عادت زیر را کنار بگذارید

مهم نیست که اهداف شما چه هستند، به قدرت روحی نیاز دارید تا به آنها برسید.

قطعنامه های سال نو خیلی مؤثر نیستند - در واقع اکثر مردم تا اواسط ماه فروردین آنها را به کار می گیرند. دلیل عدم موفقیت این است که مردم اهداف بزرگی را برای تغییر زندگی خود بدون کار بر روی قدرت ذهنی که نیاز به موفقیت دارند تعیین می کنند.

بنابراین در سال جاری، همانطور که قطعنامه ای که در 29 اسفند تعیین کردید، از سوی طرفین، به خودتان سخت نگیرید. در عوض، یک گام به عقب بردارید و متعهد به ساختن ذهنی قوی برای دستیابی به اهداف خود باشید.

داشتن ذهن قوی و قدرتمند برای موفقیت در هر کاری لازم است پس با شناخت موانع رسیدن به این مهم هرکسی می تواند به بهترین نحو از قدرت ذهنی خود در کار و زندگی استفاده کند. هنگامی که شما در حال کاهش وزن ،کار کردن، یادگیری یک حرفه و غیره هستید باید ذهنتان آماده باشد تا بتوانید از آن به نحو احسنت استفاده کنید بدون ذهنیت مناسب به راحتی تمرکز خودتان را از دست می دهید و کارهایی را که باید انجام دهید را نمی توانید خوب انجام دهید.

در این بخش از زرقلم ما پنج عادت نامناسب را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما در داشتن ذهن قوی کمک خواهد کرد.

در اینجا پنج چیز وجود دارد که می توانید شروع به انجام آن کنید:

داشتن ذهن قوی

چگونه ذهن قدرتمند داشته باشیم؟

برای داشتن ذهن قوی و باهوش تر شدن این عادات خود را ترک کنید

1- مقایسه می کنید:

اگر می خواهید ذهن آماده داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مقایسه کنید این برای زمانی است که شما به اطرافتان نگاه می کنید و می اندیشید که دیگری از شما ثروتمندتر ،لاغرتر ، با استعدادتر و موفق تر از شماست که از این موضوع می توانید به عنوان هدف استفاده کنید که در نهایت امر شما هم موفق می شوید و هم ذهن فعال تری خواهید داشت.

2- به چیزهایی که مهم نیستند فکر می کنید:

مشکل این است که شما ذهنتان را با چیزهایی که مهم نیستند پر کرده اید که این کار شما منجر به استرس اضافی و ترس و اشتباه خواهد شد و در آینده باعث بروز برخی مشکلات می شود ؛ کلمات و کاربرد آنها مهم هستند برای اینکه موفق باشید و حافظه خوبی داشته باشید باید از چیزهایی پیش پاافتاده بگذرید تا بتوانید موفق شوید .توجه خود را روی مطالب مهم و چیزهایی که باعث پیشرفت شما می شوند را صرف کنید

بهبود ذهن و داشتن ذهن فعال

افزایش قدرت ذهن و هوش با تمرکز روی کارهای مهم

ترک این عادات برای داشتن ذهن قوی و قدرتمند

3- حرف های آدم های صاحب نظرات اشتباه را گوش می کنید:

با این حال که هر کسی می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارد این به این معنا نیست که شما باید به حرف هر شخصی گوش کنید بعضی از افراد ممکن است که با حرف های شان شما را از هدف تان منع سازند.

لازم نیست که در مورد این اشخاص بی ادبی کنید بلکه شما میتوانید از اشخاصی که میتوانند شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند، راهنمایی بگیرید. اگر دیدید که شخصی حرفهای ناامید کننده میزند برای اینکه جواب او را ندهید یک لبخند مودبانه بزنید و از او تشکر کنید و سپس آن مجلس را ترک کنید

داشتن ذهن خوب

برای داشتن ذهن قدرتمند به حرف هر شخصی گوش نکنید

4- باور ندارید که هر کاری را به تنهایی می توانید انجام دهید:

شما احتمالاً باهوش هستید و دارای مدارک عالی هستید و شما می توانید دستاوردهای بزرگی در زندگی خود کسب کنید اگر باور داشته باشید که خودتان به تنهایی می توانید هر کاری را انجام دهید زودتر موفق می شوید و برای موفق شدن خودتان به هیچ کس احتیاج نخواهید داشت ؛ تنها عامل مهم در موفقیت شما این است که شما خودتان را باور داشته باشید که از پس هر کاری می توانید بر بیایید

5- زمان زیادی را در سفرهای غیرضروری می گذرانید

به طور معمول هر کسی به مسافرت میرود اما مسافرت چیزی نیست که باعث بهبود یافتن سطح ذهن ما شود بهتر است به جای مسافرت های طولانی کارهایی برای رسیدن به هدفتان انجام دهید که در غالب سفرهای کوتاه شما را ر تقویت ذهنتان یاری کند.

همچنین برای تمرین ذهنی بیشتر مطالب زیر را هم ببخوانید:

تمرین کنید و به احساسات خود برچسب گذاری بزنید

قرار دادن یک نام برای احساسات، شدت آن را کاهش می دهد. پس آیا شما احساس غم و اندوه، اضطراب، عصبانیت، و یا ترس،دارید آن آنها را برچسب گذاری کرده و تایید کنید که همچین احساسی در شما وجود دارد.

همچنین توجه داشته باشید که این احساسات می توانند انتخاب شما را تحت تأثیر قرار دهند. وقتی احساس اضطراب می کنید، ممکن است کمتر تمایل به ریسک کردن داشته باشید. هنگامی که شما هیجان زده می شوید، ممکن است تحریک بیشتری داشته باشید.

افزایش آگاهی شما از احساسات شما می تواند شانس هایی را که تصمیم گیری های غیر منطقی بر اساس احساسات ایجاد می کند، کاهش دهد.

روش های سالمتی برای مقابله با احساسات ناراحت کننده ایجاد کنید

نام احساسات شما تنها بخشی از نبرد است - شما همچنین نیاز به مهارت برای تنظیم احساسات خود را دارید. در مورد مهارت های مقابله فعلی خود فکر کنید.

وقتی عصبی هستید، غذا می خورید؟ یا نوشیدنی میخورید تا آرام شوید؟ هنگامی که عصبانی هستید، به دوستانتان می اندیشید؟ آیا هنگام عصابانیت در خانه می مانید؟ این استراتژی های رایج ممکن است شما در لحظه احساس نکنید، اما در طولانی مدت به شما احساس بدی می دهند.

به دنبال مهارتهای مقابله ای که برای شما در طولانی مدت مفید هستند (کسانی که در حال حاضر احساسات خود را کنترل می کنند بدون اینکه به سلامت، روابط و یا وظایف خود در طولانی مدت آسیب برسانند). به یاد داشته باشید که آنچه برای یک نفر کار می کند، لزوما برای شما کار نمی کند، بنابراین شما نیاز به پیدا کردن آنچه که به شما کمک می کند تا بهترین احساسات خود را برای مقابله با عصابانیت دارد پیدا کنید.

الگوهای تفکر ناسالم را شناسایی و جایگزین کنید.

شیوه ای که فکر می کنید تاثیر می گذارد که چگونه احساس می کنید و چگونه رفتار می کنید. فکر می کنم چیزهایی مانند: "من نمی توانم این را تحمل کنم"، یا "من خیلی عجیب و غریب هستم"، مانع از تمرکز و استفاده از قدرت ذهنی می شود.

با توجه به افکار به احتمال زیاد، تم ها و الگوهای رفتاری معمول را پیدا خواهید کرد. شاید خودتان متقاعد شوید که کنترل زندگی خود را ندارید.

با چیزی مفیدتر به افکار بی پروایی و غیر منطقی پاسخ دهید. بنابراین به جای گفتن، "من قصد دارم این را به هم بزنم،" با این جمله عوض کنید: این شانس من برای موفقیت است و من قصد دارم بهترین کار را انجام دهم ". تغییر دادن حرف هایی که با خودتان می زنیدمهمترین کاری است که می توانید برای تغییر زندگی خود انجام دهید.

 اقدام مثبت انجام دهید.

بهترین روش برای داشتن ذهن قوی تفکر متفاوت است با تغییر رفتار. کار سختی را انجام دهید و حتی زمانی که فکر می کنید نمیتوانید انجام دهید. به خودتان ثابت میکنید که ذهن شما قوی تر شده است

همچنین عادات روزانه سالم را تمرین کنید. تمرین قدردانی، تمرین خواب مناسب و خوردن یک رژیم غذایی سالم، بنابراین مغز و بدن را در بهترین حالت قرار دهید

دنبال افرادی باشید که الهام بخش شما شوند، محیطی را ایجاد کنید که از تلاش های شما برای ایجاد یک شیوه زندگی سالم حمایت کند.

خودتان را قوی کنید
زمانی را برای تمرین ذهنی صرف کنید درست مثل وقتی که برای تمرین فیزیکی ورزش می گذارید، ساختن قدرت ذهنی نیز فداکاری می کند. اما ساخت ذهنی قوی کلید موفقیت شماست و با آن می توانید به بزرگترین توانایی خود برسید.

تعهد به تمرین تمرینات ذهنی هر روز و سال 2019 را بهترین سال خود کنید.

 

منبع : بخش سبک زندگی زرقلم /ف/ق.ل
0